Markaların İlginç Çıkış Hikayeleri
Günümüze kadar
gelen her ürün her teknolojinin bir hikayesi vardır. Markaların ortaya çıkış
hikayesini okumaya hemen başlayınız.

Chrysler ile ortak çalışıp araba yapan Cari Benz, bulamayınca bir tek kızı
olan Mercedes-Benz'in adını bu araca verir. Hırsızların en çok rağbet
gösterdiği figür. Dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes
Benz'in üç ayaklı yıldız figürü kara, hava ve sudaki gücünü tanımlıyor.

Edouard Michelin, 1984'te üst üste yığılmış
otomobil lastikleri görünce kolları olsa adama benzeyecek demiş ve reklamcısına
lastiklerden yapılmış bir adam çizimi sipariş vermiş ve Bibendum adı verilen
'lastik adam' böylece doğmuş.

Nike'ın ilk çalışanlarından Jeff Johnson, bir
gece rüyasında Yunanlı Nike'ı görür. Patronu Phil Knight, "Dimension
6" adını düşünüyordur. Logoyu 35 dolara inciye yaptırırlar ve bu logo günümüze kadar gelir.
İlaç devi olan Bayer, 1863'de boya imalatçısı
olarak işe başladı. Sağlık dünyasında devrim sayılan Aspirin, 1899 yılında
satışa sunuldu. Şirket, logosunu oluşturan yatay ve dikey olarak yazılan Bayer
yazısını 1900 yılında tescil ettirdi.

Henry Royce, lSS4'de makine üreten bir fabrika kurdu. 1904'de ilk otomobili
yaptı ve otomobil satan Charles Rolls ile tanıştı. Royce'ın yaptığı
otomobilleri Rolls sattı ve markanın ismi (Rolls Royce) buradan doğdu.

Mitsubishi'nin üç kanatlı baklava şeklindeki
amblemi, Samurai armasından esinlenmiş. Firmayı kuran iki Japon aile tercih
ettikleri amblemde sorumluluk bilincini, centilmenliği ve toplumlar arası uyumu
simgelerine yer verdi.
Amerika'nın en çok bilinen markası Apple ilk kurulduğu zaman Macintosh ismiyle anılıyordu. Ama daha sonra pazarlama dahisi Steve Jobs'un önderliğinde şirketin ismi değişti ve elma tasarımı logoya girdi.
1916 yılında Münih'te kurulan BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler Bavyera
eyaletinden geliyor. 1929 yılında uçak ve motoru üreten BMW, amblemde de lastik
biçiminde dönen pervane figürüne yer verir.
İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği
beygir maskot Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı
ile kırmızı firma sahibinin yaşadığı Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi
simgeliyor.
Üç Alman
1906'da kalem üretme kararı aldı. En pahalı kalemlerin tepesinde üstü karla
kaplı Mont Blanc Dağının resmi var. Yukarıdan bakınca beyaz bir yıldızı andıran
dağın karlı tepesi Mont Blanc'ın logosunda yer almış.
Audi'nin ambleminde ki dört yüzük, araba birliği için bir araya gelen ortaklık kuran 4 firmayı
simgeliyor. Audi ismi eski yöneticilerden August Horsc tarafından verildi. Kendi
ismini vermeyen Horch, Latince karşılığı olan Audi'yi buldu.
Rolex logosu firmanın kurucusu Hans Vilsdorf tarafından bulunmuş. İsmin
üzerindeki taç, saat ustalığının işareti, beş parmak şeklindeki çıkıntılar ise
saat ustasının hünerli ellerini temsil etmekte.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder