Başarıya
ulaşmak için ders çalışmanın kuralları

Öğrencilerin eğitim
hayatlarındaki dönüm noktalarının başlarında başarılarının test
edildiği kolej ya da üniversite sınavları gelmektedir. Milyonlarca öğrencinin
birbiriyle yarışmak zorunda kaldıkları ve aşmaları gereken bir konudur.
Milyonlarca öğrenci arasından sıyrılarak öne çıkabilmenin bazı koşulları olduğu
kesin. Bu koşulların başında da programlı
ve düzenli ders çalışmak gelmektedir.
Programlı ve düzenli ders
çalışmak nasıl olur?
Öncelikle öğrenmenin neden gerekli olduğunu ve
amacının ne olduğunu kavramak gerekmektedir. Ders
çalışmanın yönünü belirlemek ve ders
çalışma arzusunu sürekli yüksek tutmak kişiyi mutlu edecek olan
meslek hedefine ulaştıracaktır.
Başarı elde edebilmek için planlı ve programlı çalışmak gerekmektedir. Yapılacak olan planlama öğrenciyi belli zaman dilimlerinde belli işleri sonuçlandırmaya yönlendirecek, zamanın nasıl kullanılacağını da gösterecektir.
Ders çalışma zamanı iyi şekilde
ayarlanmalıdır. Zaman kazanma ya da kaybetme durumu kişinin kendi
sorumluluğundadır. Bu zamanı en iyi şekilde kullanabilen kişiler de mutlaka
başarıya ulaşacak olanlardır. Kişi kendi zamanının planlamasını yaparken
başkalarının zaman planlamasını örnek
almamalıdır. Bu planlama için öncelikle kendi tutum ve becerilerini göz önüne
almalıdır. Zamanını en iyi şekilde kullanan kişiler, yaşam kalitesini
yükselttiği gibi, bu sürecin de en iyi şekilde değerlendirilmesini
sağlayacaktır.
Ders çalışılacağı zaman, çalışma yerinin belirlenmesi önemlidir. Çalışma ortamı hazırlanırken dikkat edilecek bazı konular yapılan çalışmadan alınacak verimin artmasına da imkan sağlar. Bunların başında çalışma masası, sandalyesi, ışıklandırma ve gürültüden uzak rahat bir oda olması gelmektedir.
Özel bir çalışma odası düzenleme imkanı yoksa, evin en uygun kçşesi çalışma ortamına göre düzenlenebilir. Çalışmanın verimli olabilmesi için masa başında yapılması gerekir. Yatarak veya kaykılarak ders çalışmak kişinin gevşemesine neden olur ve çalışma verimini düşürür.

Tüm dikkatin çalışma konusu üzerine verilmesi gerekmektedir. İyi öğrenmenin en
önemli koşullarından biri de dikkat ve yoğunlaşmadır. Burada önemli olan
istekli olmak ve çaba göstermektir. Bu sayede belirli bir konu ile ilgili
dikkatin toplanması kolaylaşır. Yani dikkatin aynı anda tek bir noktaya
odaklanması gerekmektedir. Özellikle konu hakkındaki problemlerin
araştırılması, bu problemlerin çözümü konusunda çalışmak dikkatin daha da
buraya yoğunlaştırılmasını sağlayacaktır.
Dersin anlayarak öğrenilmesine çalışılması
gerekmektedir. Bunu sağlayabilmek için dersin iyi biçimde dinlenmesi lazımdır.
Yani ders derste dinlenmelidir. Bu şekilde kişi pasif bir dinleyici olmaktan da
çıkmaktadır. Öncelikle çalışılacak olan konu ile ilgili ön bir hazırlık aşaması
geçirilmelidir. Bunun sonucunda dersle karşılaşıldığında konu daha iyi
kavranabilir. Dersle ilgili önemli görülen detaylar not alınmalı, bunlarla
ilgili sorular oluşturulmalı ve bu sorulara cevap bulabilecek şekilde ders dinlenilmelidir. Bu
sayede öğrenci derse tam anlamıyla katılım sağlamış olur. Anlaşılmayan bir konu
varsa kesinlikle sorulmalı ve cevabı alınmalıdır. Ders dinlerken aktif şekilde not almak
derse katılımı sağlar ve unutmanın önüne geçer. Bu notları da küçük not
kağıtları yerine düzgün bir deftere almak da en doğrusudur. Not alırken de
yazıları birbirine çok sıkıştırmayın, başlıklara ayırın ve konuları birbirine
karıştırmayın.
Düzenli bir şekilde dersleri tekrar etmek gerekmektedir. Edinilen bilgiler belirli aralıklarla ve düzenli şekilde tekrar edilemezse kısa süre içinde unutulabilir. Periyodik aralıklarla alınan dersler ve notlar tekrarlanmalıdır. Tümünü tekrarlamak yerine belirli kelimeleri anahtar kelime olarak çıkarmak konunun tamamını hatırlamaya yardımcı olacaktır. Alınan derslerin yatmadan önce gözden geçirilmesi faydalıdır, çünkü unutma durumunun en aza indiği zaman dilimi uykuda geçmektedir.
Okuma tekniğinin geliştirilmesi önemlidir. Etkili bir okuma okunan konuların çok daha rahat anlaşılmasını sağladığı gibi, hızlı okumayı da geliştirmektedir. Buradaki okuma sesli okuma değildir. Çünkü, sesli yapılan okuma kişinin okuma hızını düşürmektedir. Bu nedenle, sessiz yani içten doğru okuma yapılmalıdır. Çok okuyarak manası bilinmeyen kelimelerin de öğrenilmesi gerekir. Okuma yaparken parçaya bağlı kalınmalıdır. Yapılacak olan yorumlar parçaya bağlı kalınarak yapılmalı bireysel yorumlardan kaçınılmalıdır. Şayet kelime hazinesi bilinçli şekilde zenginleştirilirse, okunan konular daha iyi anlaşılmaya, daha hızlı okuma becerisiyle birlikte başarılı sonuçlar alınabilir. Başarı elde etmek için aslında çok da zor olmayan bu kuralların uygulanması ve hayata geçirilmesi her öğrenci için gereklidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder